- Říjen 15, 2025
- | 0
- 101
Recepční, vrátní i pracovníci ostrahy nejsou jen „hlídači dveří“. Jsou to lidé, kteří často jako první reagují, když se něco stane – od úrazu až po požár. Proto pro ně platí stejné povinnosti v oblasti bezpečnosti jako pro ostatní zaměstnance. Smyslem školení není jen splnit předpis, ale udržet lidi i prostředí v bezpečí. Když jsou recepční a vrátní dobře připraveni, zvládnou krizovou situaci s jistotou – a to je k nezaplacení.
1. Školení BOZP – bezpečnost práce
Každý zaměstnanec musí absolvovat vstupní školení BOZP ještě před nástupem na pracoviště, kde se učí, jak bezpečně pracovat s technikou (kamerový systém, turnikety apod.), jak se pohybovat po objektu, co dělat při úrazu nebo evakuaci i to, jak předcházet únavě a přetížení při noční službě.
2. Požární ochrana
Součástí povinné výuky je také školení požární ochrany (PO). Pracovník díky němu musí znát a vědět, kde jsou hasicí přístroje, jak se spouští evakuace, komu hlásit požár a jak se při něm zachovat.
3. První pomoc
Právě ti, kteří střeží u vstupů do budov mohou být často první, kdo přiběhne k člověku, kterému se udělá špatně. Proto se učí i základům první pomoci. Rozpoznat zástavu dechu, přivolat záchranku, provést základní resuscitaci eventuálně použít AED defibrilátor.
4. Komunikace a duševní pohoda
Tak tento bod už zahrnuje část školení, která není sice povinná ze zákona, ale stále častěji se zařazuje i tato výuka tzv. „měkkých dovedností“, tedy jak zvládat stres, jednat s konfliktními lidmi a udržet si psychickou rovnováhu. Tyto kurzy prokazatelně zlepšují odolnost pracovníků a pomáhají předejít vyhoření. A proto je pro své zaměstnance zařazuje stále více firem.