Když se noc protáhne

Pro většinu lidí je změna času jen malá nepříjemnost a v případně podzimní změny času je to dokonce spíše příjemná změna – posunout ručičky, zkontrolovat budík a ráno si trochu klidně o hodinku přispat a třeba ještě následující týden, než se tělo nastaví na nový režim, si užívat, že vstáváme do práce „o hodinu později“ Ale […]

Školení zaměstnanců prakticky a krok za krokem

Školení bezpečnosti práce, požární ochrany a první pomoci se může zdát jako formalita, ale v praxi jde o jednu z nejdůležitějších věcí, které firma dělá. Dobře udělané školení není jen papír pro šanon. Je to reálný trénink pro chvíle, kdy jde o sekundy – ať už při pádu kolegy, požáru, nebo nečekaném kolapsu návštěvníka. Jak […]

Vrátní, recepční a jejich pravidelná „škola“

Recepční, vrátní i pracovníci ostrahy nejsou jen „hlídači dveří“. Jsou to lidé, kteří často jako první reagují, když se něco stane – od úrazu až po požár. Proto pro ně platí stejné povinnosti v oblasti bezpečnosti jako pro ostatní zaměstnance. Smyslem školení není jen splnit předpis, ale udržet lidi i prostředí v bezpečí. Když jsou […]

Novinky v náhradním plnění pro rok 2026

Každá firma s více než 25 zaměstnanci musí zaměstnávat alespoň 4 % osob se zdravotním postižením (OZP). Povinnost se dá splnit také odvodem do státního rozpočtu nebo náhradním plněním, tedy nákupem zboží či služeb od firem, které zaměstnávají více než 50 % OZP.  Právě tato možnost byla pro podniky poměrně pohodlná, od letošního roku a […]

Náhradní plnění 2026 – přehledně a včas

Náhradní plnění už dávno není jen formalita. Stává se součástí firemní strategie – stejně jako udržitelnost nebo společenská odpovědnost. Rok 2026 přinese do oblasti náhradního plnění méně kapacit a více administrativy. Dobrou zprávou ale je, že se na to dá v klidu připravit – stačí začít včas a mít jasno v několika krocích. Kdo se […]

Návštěva recepce v bytovém domě

Již od roku 1996 zajišťuje naše firma recepční služby v rozmanitých sektorech jako jsou státní instituce, logistické a skladové areály, nemocnice, kancelářské budovy nebo bytové domy. A právě bytové domy jsou segmentem, v němž služby recepce nejsou dosud až tak obvyklé. Mají ale spoustu benefitů. Příklad, který mluví za vše Nevěříte? Tak se s námi vydej …

Počtěte si o těch, kdo stojí v pozadí

Vítají hosty, starají se o správný chod celých budov, udržují čistotu nebo bdí nad bezpečím. Recepční, uklízečky, ostraha – jejich role zůstává většinou skrytá. Ale i obyčejná rutina může skrývat příběh. A to je ta pravá živná půda, která může zaujmout umělce, kupříkladu spisovatele. Takže představitele a představitelky těchto tichých profesí najdeme …

Akční hrdinové z recepcí po celém světe

I povolání, které působí spíše jako klidné a nekonfliktní, se může za jistých okolností změnit v adrenalinovou záležitost. Třeba taková recepční nebo pracovník u vchodu může na jednu stranu v klidu poslouchat rádio nebo plést šálu, ale realita píše někdy tak dramatické a nečekané scénáře, že i z vrátného se může stát superhrdina. Mám …

Nenápadní hrdinové?

Role recepčního nebo recepční se někdy může zdát skoro až neviditelná –„jen“ vítají hosty, rozdávají klíče nebo zapisují vzkazy. Ale zkuste si představit hotel, kancelář nebo nemocnici bez recepce. Člověk by čekal věčnost, ztratil by se v jednotlivých částech budovy, nevěděl, kde zaparkovat auto a často by se ani nedostal dovnitř objektu. Recepční jso …

5 nejčastějších chyb při využívání náhradního plnění …a jak se jim snadno vyhnout

Povinnost zaměstnávat osoby se zdravotním postižením (OZP) se týká většiny firem s 25 a více zaměstnanci. Pokud je přímo nezaměstnávají, mohou svou povinnost splnit tzv. náhradním plněním – tedy nákupem výrobků či služeb od firem, které OZP zaměstnávají. Na první pohled jednoduché. V praxi se ale stále opakují stejné chyby, které mohou znamenat problé …