- Září 16, 2025
- | 0
- 384
Již od roku 1996 zajišťuje naše firma recepční služby v rozmanitých sektorech jako jsou státní
instituce, logistické a skladové areály, nemocnice, kancelářské budovy nebo bytové domy. A právě
bytové domy jsou segmentem, v němž služby recepce nejsou dosud až tak obvyklé. Mají ale spoustu
benefitů.
Příklad, který mluví za vše
Nevěříte? Tak se s námi vydejte na návštěvu jednoho z bytových domů, pro které zajišťujeme služby
recepčních v rámci náhradního plnění. Dům se nachází mezi rušnou ulicí pražské Malé strany na
jedné straně a klidnou zelení na druhé straně, kde se můžete vydat až na vrchol Petřína, nebo se
kochat z okna svého bytu pohledem na Pražský hrad. Město i příroda zároveň. A takové kombinaci
chybí k dokonalosti jediné. Recepce a non stop služba, ve které se pravidelně střídají naši zaučení
pracovníci. Na pomoc jim je samozřejmě technika – kamery, alarmy, dálkové ovládání, ale jejich
lidský kontakt nic nenahradí.
Typické povinnosti recepčního
To první, co asi napadne každého, je kontrola vstupu osob do objektu a dohled nad bezpečností.
Recepční sleduje, kdo do domu přichází a odchází. V tomto bytovém domě se nemusí nutně
zapisovat každá návštěva, ale recepční může návštěvy vpouštět, poradit jim, jak se v domě
orientovat, monitoruje také, zda do domu vcházejí stálí nájemníci (které už většinou za dobu svého
působení zná) nebo neznámé osoby. V noci zajišťuje, že do domu nevstoupí cizí osoby, pokud nejsou
vysloveně hosty některého z obyvatel.
Služby a komunikace s obyvateli
Velmi praktickou službou non-stop recepce je také přebírání a vydávání pošty či zásilek. Ať už jde o
balíčky přepravních společností nebo doporučené dopisy, to vše lze zanechat na recepci a uschovat
pro obyvatele. Pochopitelně, že naši recepční nájemníky o zásilce informují – osobně či telefonicky.
Mezi další drobné služby patří například zavolání taxi, případně pomoc s drobnými opravami a
sehnáním příslušných řemeslníků.
Dohled nad chodem domu
Kromě řešení aktuálních úkolů každý náš recepční nebo naše recepční hlídá celkový technický stav
společných prostor (světla, výtahy, topení, čistota) a předává informace naší správcovské firmě nebo
technikům. Kontroluje, zda úklid či údržba probíhají podle plánu. A v nouzových situacích je tu i od
toho, aby volal policii, hasiče, záchranku. Při zvláště mimořádných událostech může mít přístup k
bezpečnostnímu systému, kamerám či klíčům.
Člověka nelze nahradit
I když v dnešní vyspělé době řeší bezpečnost domů pokročilá technika, lidskou sílu přece jen nic
nenahradí. Naši pracovníci jsou tu třeba i od toho, že s vámi při příchodu domů mohou prohodit pár
milých vět, zapříst rozhovor a dát vám najevo, že tu jsou pro vás. A i tahle zdánlivá maličkost dělá
velký rozdíl mezi domem s recepcí a bez recepce.